Centralni tranzitni prsten oko centra grada zamišljen je kako bi se izbegli problemi vezani za preteranu disperziju saobraćaja u Šapcu, a koja je uslovljena nedostatkom pravih tranzitnih pravaca. Uvođenjem prstena po čijem bi obodu prioritet imao automobilski saobraćaj, oslobodila bi se većina ostalih ulica u gradu za kretanje pešaka i biciklista, te za stvaranje zelenih koridora. Tranzitne ulice centralnog prstena bile bi minimalne širine kolovoza, bez bočnih parkinga, kako bi se ostvario što brži protok motornog saobraćaja. Samim tim, u njihovim presecima uglavnom bi ostalo dovoljno mesta za bogat pojas zelenila, a u nekima i za biciklističke staze. Uvođenjem biciklističkih staza, zakonski bi se onemogućilo kretanje biciklista po kolovozu, što bi takođe pozitivno uticalo na brzinu protoka automobilskog saobraćaja. U većem delu prstena, gde god je to moguće, bilo bi poželjno isključiti i kretanje vozila javnog prevoza. Ulica Partizanska tranzitna - centralni pr...
Mnogo garaža, ovako na prvi pogled. Imaš li neki proračun, kolko bi u njima bilo parking mesta ? Da li bi da sklanjaš sav ulični parking unutar tog tranzita, kakav je odnos sadašnjeg i planiranog broja parking mesta ?
ReplyDelete4 garaže sam planirao. Ove koje su zagasitije su prvi izbor, ali sam zbog problematične realizacije uzeo alternativne lokacije koje su predstavljene ljubičastom bojom. Dakle, ljubičaste su garaže, a zagasito ljubičaste su predlozi koji bi eventualno zamenili neke od njih...
DeleteŠto se tiče raspodele mesta, ja mislim da bi za početak najbolje bilo mesta u garaži čuvati za posetioce, a stanarima obezbediti parking unutar prstena i ne dozvoliti posetiocima pristup tome.
Pretpostavljam da je obrnuto bolje. Parking za posetioce će imati veću frekvencu uparkiravanja, pa je za njega bitnije da bude usput, to jest na samoj ulici, tako je udobnije. A kontrolu pristupa je lakše odraditi na ulazu u garaže.
DeleteMada mi neće smetati ni ako ovo bude rešeno neudobno :P.