Skip to main content

ULICE / TRANZIT DRUGOG REDA / javni prevoz


Kroz tranzitne ulice drugog reda prolazila bi vozila javnog prevoza, ali i automobilski saobraćaj srednjeg intenziteta.

Kolovoz i dalje treba zadržati na minimalnim širinama, a u ovim ulicama dozvoliti počne parkinge. Samim tim, ali i prisustvom autobuskog saobraćaja, ove ulice postaju manje privlačne od centralnog tranzitnog prstena za korisnike automobila koji žele brzo da stignu do svog odredišta.

U presecima ovih ulica takođe treba odvojiti mesto za bogat pojas zelenila, a gde je to moguće i za biciklističke staze.

Ulica Koste Abraševića - naspram parka
tranzit drugog reda - javni prevoz
Jednosmerna
(drugi krak tranzita sa druge strane parka)
Autobuski saobraćaj
Bogat pojas zelenila
Bici staze
Ulica Koste Abraševića - naspram Biblioteke
tranzit drugog reda - javni prevoz
Dvosmerna
Autobuski saobraćaj
Bogat pojas zelenila
Bici staze
Ulica Ante Bogićevića
tranzit drugog reda - javni prevoz
Dvosmerna
Autobuski saobraćaj
Povučena regulacija
Bogat pojas zelenila
Bici staze

Ulica Vojvode Mišića
tranzit drugog reda - javni prevoz
Dvosmerna
Autobuski saobraćaj
Bogat pojas zelenila
Bici staze

Comments

  1. Šta znači "povučena regulacija" ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hteo sam reći da se ne dozvoli gradnja objekata na regulacionoj liniji koja deli javnu od privatne površine. Dakle, kao što se vidi na streetmix primeru, kuće su odvojene od trotoara, kako bi se mogla stvoriti tampon zona zelenila za koju nema mesta u preseku same ulice.

      Delete
    2. Nadam se da ta zabrana neće važiti retroaktivno :).

      Delete
  2. Planiraš li autobuska stajališta na samoj kolovoznoj traci, bez niše ? To bi značilo da i automobili treba da se kreću u ritmu autobusa, i smanjilo bi obim automobilskog saobraćaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam razmišljao o tome, ali kao što sam napisao, cilj i jeste da se destimulišu vozači automobila.

      Delete
    2. Pa da, zato ti i sugerišem. Mada s druge strane, to bi napravilo veću gužvu. Verovatno vredi porazmisliti i odvagati.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ULICE / CENTRALNI TRANZITNI PRSTEN

Centralni tranzitni prsten oko centra grada zamišljen je kako bi se izbegli problemi vezani za preteranu disperziju saobraćaja u Šapcu, a koja je uslovljena nedostatkom pravih tranzitnih pravaca. Uvođenjem prstena po čijem bi obodu prioritet imao automobilski saobraćaj, oslobodila bi se većina ostalih ulica u gradu za kretanje pešaka i biciklista, te za stvaranje zelenih koridora. Tranzitne ulice centralnog prstena bile bi minimalne širine kolovoza, bez bočnih parkinga, kako bi se ostvario što brži protok motornog saobraćaja. Samim tim, u njihovim presecima uglavnom bi ostalo dovoljno mesta za bogat pojas zelenila, a u nekima i za biciklističke staze. Uvođenjem biciklističkih staza, zakonski bi se onemogućilo kretanje biciklista po kolovozu, što bi takođe pozitivno uticalo na brzinu protoka automobilskog saobraćaja. U većem delu prstena, gde god je to moguće, bilo bi poželjno isključiti i kretanje vozila javnog prevoza. Ulica Partizanska tranzitna - centralni pr...

SAOBRAĆAJNA MAPA GRADA

na sledećem linku možete pogledati >>> interaktivnu google mapu <<<